القائمة الرئيسية

الصفحات

[LastPost]

‏ { مجموعة بيت حواء البريدية} مهلبيه في الفرن ( محـــرم )




كاتبة الرسالة :om ahmed2010

زيارة الرسالة على الموقع واضافة ردود





مهلبية الفرن من الحلويات السهله والسريعه


* نعمل المهلبيه بالطريقه المعتاده :-

نغلي اللبن وعليه السكر ثم نضع عليه النشاء المذابه في اللبن ولما توصل للسمك المناسب
نشيلها من علي النار .

( اسفه اني ما صورتش خطوات عمل المهلبيه )

* بعد ماشيت المهلبيه من علي النار حطيت شوية فانيليا وزبيب .

* ونضعها في طاجن بايركس ( او فخار حسب اللي متوافر عندك ) ورشيت علي الوش سكر .


* ثم نضعها في الفرن ( من فوق بس ) وخلي عينك عليها علشان مش هتاخد وقت .

وبعدين سيبها لحد ما تبرد وبعدين علي الثلاجه علي طو وو وو وو ول


بــــــــــــــــــــــس كــــــــــــــــــــــــــده ...


ايه رايكوا مش قولتلكوا سهلللللللله


جربوها ان شاء الله تعجبكوا


ام مممم مممم ممم


ها مين قال عايــــــــــــــــز يدوق




اختكم // أم أحمـــــد



اذا اعجبك الموضوع و اردت نشره في المنتديات الاخرى فاستخدمي هذا الرابط:
مهلبيه في الفرن ( محـــرم )
http://forum.hawahome.com/t335594.html




اخر رسائل قروب حواء اخر رسائل العضو

قروب حواء | شبكة بيت حواء | منتديات بيت حواء | مطبخ حواء | بوابتي | اريد حلاً


عدد الاعضاء 46346 عدد الملفات 80 عدد الزوار 433098 عدد الرسائل 410

--
لقد تلقيت هذه الرسالة لأنك مشتركة في "مجموعة بيت
حواء النسائية".
 
إذا عندك رسالة أرسليها على هذا العنوان
hawahome@googlegroups.com
لإلغاء الاشتراك في هذه المجموعة، ابعث برسالة إلكترونية إلى
hawahome-unsubscribe@googlegroups.com
لخيارات أكثر، الرجاء زيارة المجموعة على
http://groups.google.com/group/hawahome?hl=ar

تعليقات