مهلبية الفرن من الحلويات السهله والسريعه
* نعمل المهلبيه بالطريقه المعتاده :-
نغلي اللبن وعليه السكر ثم نضع عليه النشاء المذابه في اللبن ولما توصل للسمك المناسب
نشيلها من علي النار .
( اسفه اني ما صورتش خطوات عمل المهلبيه )
* بعد ماشيت المهلبيه من علي النار حطيت شوية فانيليا وزبيب .
* ونضعها في طاجن بايركس ( او فخار حسب اللي متوافر عندك ) ورشيت علي الوش سكر .
* ثم نضعها في الفرن ( من فوق بس ) وخلي عينك عليها علشان مش هتاخد وقت .
وبعدين سيبها لحد ما تبرد وبعدين علي الثلاجه علي طو وو وو وو ول
بــــــــــــــــــــــس كــــــــــــــــــــــــــده ...
ايه رايكوا مش قولتلكوا سهلللللللله
جربوها ان شاء الله تعجبكوا
ام مممم مممم ممم
ها مين قال عايــــــــــــــــز يدوق 
اختكم // أم أحمـــــد
تعليقات
إرسال تعليق